Posty

Wyświetlanie postów z maja 18, 2020

Logopedia -ćwiczenia buzi i języka 18.05.20r.

Obraz
Dzień dobry. Zapraszam do wykonania ćwiczeń, które ukazane są ilustracjach.

Logopedia - ćwiczenia oddechowe 18.05.20r.

Obraz
Dzień dobry. Dziś do zabawy oddechowej zaproś drugą osobę. 1. Ustawcie się po dwóch przeciwnych stronach stołu albo połóżcie się naprzeciw siebie na podłodze. 2. Weźcie piłeczkę ping - pongową i rurkę. 3. Za pomocą siły oddechu zagrajcie mecz w oddechowego ping - ponga.

Język polski klas 7c - 18.05.20r.

Dzień dobry. Temat: Kłopotliwe przedrostki z- i s-. Przepisz "Nową wiadomość" str. 292 (tylko do "Uwaga!" - na tym kończycie). Zrób ćwiczenie 1 str. 292 i 3 str. 293.

Logopedia dla Rodziców - 18.05.20r.

Dzień dobry. Dziś chciałabym zaproponować państwu prezentację pt. " Wspieranie rozwoju mowy uczniów w edukacji wczesnoszkolnej" Zapraszam do lektury(prezentacja pochodzi ze stony www.slideplayer.pl): https://slideplayer.pl/slide/10225436/ 2  Mowa determinuje całokształt rozwoju dziecka i jego powodzenie szkolne. Jest ona decydująca w nawiązywaniu kontaktów społecznych, gdyż umożliwia precyzyjną komunikację, jest narzędziem zdobywania informacji, przede wszystkim zaś – pozwala na wyrażanie własnych sądów, uczuć i upodobań. Z badań wynika, że zaburzenia wymowy negatywnie wpływają na kształtowanie się osobowości dziecka, na rozwój jego kontaktów społecznych i poznanie świata. Stopień rozwoju mowy jest jednym z istotniejszych kryteriów dojrzałości szkolnej dziecka. To jak dziecko mówi wpływa na jego postępy w nauce, jego pozycję w klasie szkolnej, a więc na to, czym jest powodzenie szkolne. Wpływ zaburzeń mowy na trudności w nauce przejawia się głównie w przedmiotach wyma

Logopedia -ćwiczenia artykulacyjne - 18.05.20r.

Obraz
Dzień dobry. Na dobry początek nowego tygodnia gra - oczywiście z żabkami w roli głównej:-)). Utrwalamy słowa, które poznaliście z głoskami [ż]. Zasady gry:  1) Wszyscy gracze ustawiają swoje pionki na polu „START”. 2) Najmłodszy gracz rzuca kostką i przesuwa się w przód o tyle pól, ile oczek było na kostce. Potem ma 60 sekund na przyniesienie przedmiotu, w którego nazwie jest głoska „ż” („rz”). Jeśli mu się uda, zostaje na dotychczasowej pozycji. Jeśli nie, musi się cofnąć o 2 pola. 3) Kolejni gracze postępują analogicznie. 4) Wygrywa gracz, który pierwszy wskoczy na metę lub ją przeskoczy. Trzeba pamiętać, że wyrazy mające w piśmie „ż” lub „rz” na końcu, np. „ryż” lub „kątomierz”, w wymowie mają tak naprawdę „sz”. Jeśl i macie możliwość to podaję link do strony, z której możecie ściągnąć i wydrukować tę grę. https://drive.google.com/file/d/1xHzFBjPr2NplZGJswib387eokFxRjF5R/view Możecie też samodzielnie wykonać podobną planszę Miłej zabawy😃