Posty

Wyświetlanie postów z marca 23, 2020

Język polski klasa 7c - 23.03. 20r.

Dzień dobry. Witam w wiosenny poniedziałkowy poranek (a może południe:-)). Dziś nauczymy się, jak robić przypisy . Jest to zagadnienie ściśle związane z poprzednio omawianym za lekcji gramatyki, a więc zanim zaczniemy - przypomnijcie sobie, co to jest cytat . Zapiszcie temat lekcji w zeszycie. Temat: Jak powoływać się na źródła? 1. Przepisz informację z książki str. 240 - "Nowa wiadomość" (bez przykładów). 2. Napisz w zeszycie: Przypisy bibliograficzne mogą odsyłać do: - książki, -artykułu, - strony internetowej; Ważne! W przypisach bardo ważna jest interpunkcja, a jeśli piszesz pracę na komputerze, to nawet rodzaj czcionki ma znaczenie. Ogólne zasady tworzenia przypisu: książki: Autor książki (Nazwisko I.), Tytuł książki , Miejsce wydania data , strona . artykułu: Autor artykułu  (Nazwisko I.),   Tytuł artykułu   rok , " T ytuł czasopisma rok ", nr czasopisma ,  strona . strony internetowej: Hasło " ........... ",

Ćwiczenia logopedyczne - 23.03.20r.

Obraz
Dzień dobry. Nowy tydzień i przed nami nowe wyzwania. Na początek zaproponuję Wam grę w minki, która pochodzi z bloga Mimowa., (który bardzo polecam, gdyż jest to niewyczerpane źródło fantastycznych gier i zabaw logopedycznych) http://blog.mimowa.pl/wp-content/uploads/2013/05/gra_minki.pdf Gimnastykować buzię i język można na różne sposoby. Im bardziej rozmaite, tym ciekawsze i mniej nużące dla dzieci. Tym razem wykorzystamy grę planszową jako doskonały pretekst do gimnastyki buzi i języka. Wystarczy kostka, pionki (np. zakrętki) i wydrukowana gra planszowa ( jeśli nie ma możliwości jej wydrukowania, można po prostu patrząc na buźki na ekranie - naśladować je ). Zasady są proste – gracz przesuwa swój pionek do przodu o tyle pól, ile oczek wylosował rzucając kostką. Następnie naśladuje minkę Mi narysowaną tam, gdzie się zatrzymał. Oczywiście, kto pierwszy dotrze do mety ten wygra, ale kto dotrze tam ostatni będzie miał najwięcej zabawy ;).