Posty

Wyświetlanie postów z marca 25, 2020

Zajęcia logopedyczne (tygodniowy plan pracy) - 25.03.-27.03.

Zakres materiału do pracy na tydzień: 25.03. - 27.03. gimnastyka buzi i języka - ćwiczenia motoryczne Dla dzieci z poszczególnymi wadami artykulacyjnymi  (dobieramy ćwiczenia w zależności od potrzeb terapeutycznych - kierujemy się materiałem zawartym w zeszycie do logopedii) seplenienie - ćwiczenia wprowadzające do realizacji poszczególnych szeregów: szereg syczący - ćwiczenie głosek w izolacji i sylabach (otwartych i zamkniętych) szereg szumiący - ćwiczenie głosek w izolacji i sylabach (otwartych i zamkniętych) szereg ciszący - ćwiczenie głosek w izolacji i sylabach (otwartych i zamkniętych) reranie      1.ćwiczenia przygotowujące do wywołania prawidłowej głoski [r]. wspieranie mowy      1. gra logopedyczna "Klocki" z portalu "Mimowa" ćwiczenia oddechowe  Życzę dobrej zabawy i owocnej pracy. Kamilla Jelonek

Logopedia - ćwiczenia oddechowe - 25.03.20r.

Obraz
Dzień dobry. Ćwiczenia oddechowe są nieodzownym elementem terapii logopedycznej i  nie sposób przecenić ich dobroczynnego wpływu na terapię. Zalecam zatem, aby przed każdymi ćwiczeniami artykulacyjnymi pobawić się trochę w chuchanie, dmuchanie, gwizdanie... Dziś proponuję zabawę z tańczącymi piórkami (jeśli nie macie w domu piórek, to można wyciąć piórko z papieru i równie dobrze się bawić). Wykonaj poszczególne ćwiczenia (pomoże Ci Hania): 1. Trzymaj piórko przed buzią. Weź wdech nosem i na jednym długim wydechu kieruj strumień na piórko. 2. Trzymaj piórko przed buzią.Weź wdech nosem i krótkimi wydechami kieruj strumień na piórko. 3. Trzymaj piórko przed buzią.Weź wdech nosem i chuchaj na piórko jakbyś chciał je zagrzać. 3. Połóż piórko na ręce. Weź wdech nosem i na jednym długim wydechu kieruj strumień na piórko. Spraw, żeby jak najdalej poleciało. 4. Przytrzymaj piórko nad głową. Weź wdech nosem i na jednym długim wydechu kieruj strumień na piórko. Gdy

Logopedia - ćwiczenia artykulacyjne - 25.03.20r.

Obraz
Dzień dobry. Dziś kilka ćwiczeń wspomagających wywołanie głoski [r]. Na początek kilka ćwiczeń wstępnych: szybkie wypowiadanie głoski „d”; szybkie i kilkukrotne wybrzmiewanie „dy” z językiem za górnymi zębami, uderzającym o podniebienie; uniesienie języka do wałka dziąsłowego, a następnie mocne dmuchnięcie na czubek języka, aż do pojawienia się „tr”; zdmuchiwanie skrawków papieru z czubków języka: kawałek papieru umieszczamy na czubku języka za górnymi zębami; wargi rozchylone. Polecamy dziecku dmuchnąć na język energicznie wymawiając „t”. Powinno pojawić się „tr” i papierek odskoczy; A teraz zabawa: Wyobraź sobie, że jesteś papugą i za dorosłym powtarzaj sekwencje dźwięków. Wiersz pochodzi z książki  " RADOSNE R – Ćwiczenia wspomagające wywołanie głoski r i ją utrwalające"  - Jakub Skrzek

Logopedia - ćwiczenia buzi i języka - 25.03.20r.

Dzień dobry. Wczoraj troszkę poszumieliśmy, posyczeliśmy, poświstaliśmy:-)) Dziś pobawimy się językiem, żeby pięknie mówić rrrrr.... Na początek kilka ćwiczeń z naszym  językiem: zlizywanie z przedniej części podniebienia twardego przyklejonego kawałka czekolady (miodu, dżemu, nutteli itp.); odklejanie językiem chrupek kukurydzianych z podniebienia; przytrzymanie czubkiem języka cukierka/płatka śniadaniowego przyklejonego do podniebienia; szybkie unoszenie i opuszczanie szerokiego języka (w kierunku górnych i dolnych zębów), przy szeroko otwartych ustach i nieruchomej żuchwie; „czesanie języka” (wysuwanie i wsuwanie go między lekko rozwarte zęby); „żucie” języka; „masaż” języka poprzez zagryzanie czubka języka zębami; „ostrzenie” czubka języka o górne zęby, przy szeroko otwartych ustach. Teraz można przejść do ćwiczeń artykulacyjnych, wspomagających wywołanie głoski [r].