Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 6, 2020

Logopedia - ćwiczenia artykulacyjne - 6.04.20r.

Obraz
Dzień dobry. Dziś utrwalimy sobie, jak układać buzię i język, żeby pięknie wymawiać głoski ciszące: ś, ź, ć, dź. Stań przed lustrem i ułóż odpowiednio buzię i język: - czubek języka oparty o dolny wałek dziąsłowy;  -środek języka unosi się do przedniej części podniebienia twardego;  -usta nieznacznie wysunięte do przodu; - kąciki zaciskają się;  - zbliżamy zęby tworząc szczelinę. Zaczynamy  – Ćwiczenia rozpoczynamy od przedłużonego wymawiania ściszonego „iii” lub „hiii”, z równoczesnym maksymalnym zbliżeniem zębów. – Wymawiamy   „isia”, „isio”, „isie”, „isiu”. – Wypowiadanie przedłużonego „ń” z zaciśniętymi skrzydełkami nosa. Dla utrwalenia powyższych zagadnień proponuję grę: https://www.mimowa.pl/seplenienie/gry/domowy-labirynt Jeśli wolisz to, palcem poprowadź małą Mi do misia: Powyższa gra pochodzi ze strony mimowa.pl A teraz słowniczek wyrazów do powtarzania: O. Pawlik, J. Szostek, Zabawy logopedyczne

Język polski klasa7c - 6.04.20r.

Obraz
Dzień dobry. Dziś kolejne zagadnienie gramatyczne, ale zanim nowe treści krótka powtórka z poprzedniej lekcji. Przypomnij sobie: - czym charakteryzuje się wypowiedzenie wielokrotnie złożone; -czym różni się wypowiedzenie od równoważnika zdania; - co to jest wypowiedzenie główne Wszystkie te informacje znajdziesz w podręczniku str. 232. Temat: Wykresy zdań wielokrotnie złożonych. Przepisz do zeszytu: Jak analizować zdanie wielokrotnie złożone? Podkreśl wszystkie orzeczenia w wypowiedzeniu. Wskaż granice zdań składowych i ponumeruj je. Znajdź wypowiedzenie główne (takie, które jako jedyne jest nadrzędne, lub pierwsze z kilku współrzędnych). Zdanie główne zaznaczamy linią podwójną. Przedstaw na wykresie zależności składniowe (korzystając z wiedzy o zdaniach złożonych współrzędnie i podrzędnie). Nazwij poszczególne części składniowe. W poniższym zdaniu wielokrotnie złożonym możemy wyróżnić trzy wypowiedzenia składowe (poszczególne części zostały wyróżnione):

Logopedia - ćwiczenia oddechowe 6.04.20r.

Dzień dobry, dziś słoneczne ćwiczenia, aby cały nowy tydzień upłynął nam milo i przyjemnie. Na początek proponuję zabawę w minki. - smutnego słoneczka, - szczęśliwego słoneczka, - zdziwionego słoneczka, - zamyślonego słoneczka; Minki na pewno wyszły Wam wspaniale, ale tak naprawdę to była tylko rozgrzewka:-) Każde słoneczko będzie wypowiadało konkretne dźwięki. Weź wdech nosem i pamiętając o odpowiednim układzie ust i na wydechu powtarzaj dłuuuugo samogłoski: - smutne słoneczko - UUUUUU, - szczęśliwe słoneczko - AA AAAA , - zdziwione słoneczko - OOOOOO, - zamyślone słoneczko - IIIIIII; Teraz proponuję wykonanie własnego słonego wiatraczka. Tu znajdziesz instrukcję, jak to zrobić: https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o  

Logopedia- ćwiczenia buzi i języka - 6.04.20r.

Obraz
Dzień dobry, za oknem słoneczko budzi się ze snu, więc i ja proponuję Wam dzisiaj słoneczne ćwiczenia. Na początek zabawa w słoneczko - zaproś do zabawy drugą osobę i pobawcie się w miny: - smutnego słoneczka, - szczęśliwego słoneczka, - zdziwionego słoneczka, - zamyślonego słoneczka; Możecie zabawić się w kalambury. A teraz razem ze słoneczkiem rozruszaj buzię i język.

Logopedia - tygodniowy rozkład zajęć 6.04. - 8. 04. 20r.

L ogopedia - tygodniowy rozkład zajęć 6.04. - 8. 04. 20r. - Ćwiczenia artykulacyjne przygotowujące do wywołania głosek trzech szeregów: szumiącego, syczącego i ciszącego; - Słowniczek do ćwiczenia głosek ciszących w nagłosie; - Słowniczek do ćwiczenia głosek szumiących w nagłosie i śródgłosie; - Słowniczek do ćwiczenia głosek syczących w nagłosie i śródgłosie; - Ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych; - Ćwiczenia oddechowe wspierające rozwój mowy, kształtujące prawidłowy tor oddechowy i wydłużające fazę wydechową;

Język polski klasa 7c- tygodniowy plan pracy 6.04. - 8.04.20r.

Język polski klasa 7c- tygodniowy plan pracy 6.04. - 8.04.20r. - Wykresy zdań wielokrotnie złożonych; - Zasady stawiania przecinków w wypowiedzeniach wielokrotnie złożonych. - Współczesne media - w yrobienie krytycznego spojrzenia na programy telewizyjne, komputerowe i      Internet.- lekcja wychowawcza