Posty

Wyświetlanie postów z marca 30, 2020

Logopedia - tygodniowy rozkład materiału - 30.03-3.04

Tygodniowy rozkład materiału z logopedii - 30.03-3.04 - Ćwiczenia oddechowe wspierające rozwój mowy; - Ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych; - Artykulacja głoski [s] w sylabach, logatomach i wyrazach w nagłosie; - Artykulacja głoski [z] w sylabach, logatomach i wyrazach w nagłosie; - Artykulacja głoski [sz - ż] w sylabach, logatomach i wyrazach w nagłosie; - Ćwiczenia wspomagające prawidłowe wywołanie głoski [r] - artykulacja w zbitkach [tr-] , [dr-];

Język polski klasa 7c - tygodniowy rozkład materiał 30.03 - 3.04

Zagadnienia z języka polskiego klasa 7c - 30.03-3.04 - Utrwalenie wiadomości o mowie zależnej i niezależnej; - Wypowiedzenia wielokrotnie złożone; - Adam Mickiewicz - twórca i jego dzieła; - Baśń a ballada; - "Świtezianka" A. Mickiewicza - poznanie utworu.

Logopedia - ćwiczenia artykulacyjne - 30.03.20r.

Obraz
Dzień dobry. Buzia uśmiechnięta. Ząbki razem. Język za dolnymi zębami. Jesteście do pięknego wypowiadania wyrazów z [s] na początku. Powodzenia. https://wordwall.net/pl/resource/1011379/polski/logopedyczny-%c5%9bwiat-zabaw-s-nag%c5%82os A teraz te same słowa dla utrwalenia przed lustrem.

Logopedia - ćwiczenia buzi i języka - 30.03.20r.

Obraz
Dzień dobry. Aby nasza buzia i język się nas słuchały dziś proponuję następujący zestaw ćwiczeń:

Logopedia - ćwiczenia oddechowe - 30.03.20r.

Dzień dobry. Dziś w ramach ćwiczeń oddechowych proponuję ćwiczenia dobrze Wam znane z naszych zajęć. Do jego wykonania potrzebny Wam będzie ulubiona maskotka. 1. Połóż się na plecach. 2. Na brzuchu połóż ulubioną maskotę (lub rękę). 3. Nabierz powietrze nosem tak, aby poczuć, jak brzuch unosi się wraz z Twoją maskotką. 4. Następnie powoli, jak najdłużej, wypuszczaj powietrze ustami. Wykonaj to ćwiczenie ponownie, ale zamiast wypuszczać powietrze, na bardzo długim wydechu wypowiadaj samogłoski: najpierw [a] , a następnie [o], [u], [i], [y], [e]. Miłej zabawy.

Język polski klasa 7c - 30.03.20r.

Dzień dobry. Początek tygodnia rozpoczynamy powtórką na temat mowy zależnej i niezależnej. mowa niezależna - dosłowne przytoczenie cudzej wypowiedzi. mowa zależna - przytoczenie cudzej wypowiedzi z komentarzem narratora. Kasia powiedziała: "Jestem głodna." - mowa niezależna Kasia powiedziała, że jest głodna. - mowa zależna Dla utrwalenia obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=YBmqQnH2Aok Notatka do zeszytu: Temat: Utrwalenie wiadomości o mowie zależnej i niezależnej. A teraz kilka ćwiczeń (przepisz do zeszytu): Ćwiczenie I Zamień mowę niezależna na zależną: a)       Dziś radio podało znajomość: „Do Polski przyjedzie w tym roku Leonard Cohen”. b)       Nauczyciel poprosił uczniów: „Ustawcie krzesła w sali gimnastycznej”. c)       Mama przykazała rodzeństwu: „Nie otwierajcie nikomu drzwi”. Ćwiczenie II Zamień mowę zależną w niezależną: a)       Przeczytałam w ogłoszeniu, że potrzebna jest osoba do pracy na basenie. b)