Logopedia - ćwiczenia buzi i języka - 29.05.20r.

Dzień dobry.

Dziś poznacie bajkę, dzięki której poćwiczycie wasze buzie i języki. wykorzystamy ja także podczas ćwiczeń artykulacyjnych.

Ślimaki i sarenka

Dwa ślimaki robią minki,
Robimy różne śmieszne miny.
no i śmieją się z sarenki.
Otwieramy szeroko usta i śmiejemy się, powtarzając: hi, hi, ho, ho, ha ha
Sarna silna jest ze złości:
Nadymamy policzki.
"W waszych domach nikt nie gości.
Niegościnne ślamazary!
Swych skorupek wręcz ofiary.
Mój dom stale jest otwarty,
Otwieramy szeroko buzię, pilnujemy, aby język nie wysunął się na zewnątrz.
choć stricie z niego żarty.
Ślimak zmieści w domku główkę,
Wysuwamy z buzi czubek języka.
ja w mym lasku przyjmę mrówkę.
Czubek języka robi kropki na podniebieniu.
Będę ścigać się z jeleniami,
Kląskamy językiem przy szerokich ustach.
a nie dźwigać dom latami.
Czubek języka "przyklejamy" na kilka sekund do wałeczka dziąsłowego.
Plecy macie obolałe,
wolę ja mieć dom na stałę!
Zanim ślimak ruszył z wolna,
Bardzo wolno wysuwamy język na brodę.
ja już biegam jak mysz polna!".
Język przesuwamy szybko od lewego do prawego kącika ust.
Tak się śmiała sarna, skacząc,
Wypychamy językiem raz lewy, raz prawy policzek.
na ślimaka nic nie bacząc.
ten zaś cały śliczny dzionek
pełzał wolno przez przedsionek.
Bardzo powoli przeciskamy język przez lekko złączone zęby.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Logopedia - ćwiczenia artykulacyjne - 20.04.20r.

Logopedia - ćwiczenia artykulacyjne - 27.05.20r.

Logopedia - rozkład materiału