Język polski klasa 7c - 30.04.20r.
Dzień dobry.
Dziś przeniesiemy w krainę wyobraźni i marzeń.
Temat: W świecie marzeń i wyobraźni - oglądamy film "Cudowne dziecko - August Rush".
Dziś zaproszę Was na ucztę kinową. Poznacie cudownego chłopca, dla którego najważniejszym celem w życiu była realizacja własnych pasji i dążenie do tego, aby świat marzeń stał się jak najbardziej rzeczywisty. Mimo wielu przeciwności losu, mimo podcinania mu skrzydeł - on nie poddawał się. Można by rzec, że bujał w obłokach i marzył o niebieskich migdałach, ale tak jednak nie było.Jego niczym niepohamowana wiara w moc sprawczą marzeń uskrzydlała go i dzięki temu mógł rozwinąć skrzydła.
Pewnie zauważyliście, że w powyższym fragmencie podkreśliłam niektóre sformułowania. Są to związki frazeologiczne, które dotyczą właśnie tak ważnego elementu naszego życia, jakim są nasze marzenia i wyobraźnia.
Zanim przejdziecie do obejrzenia filmu, proszę o to, abyście wprowadzili się w poetycki nastrój za sprawą wiersza L. Staffa "Prośba o skrzydła".
Zastanów się, o jakie skrzydła prosi podmiot liryczny.
Teraz wytłumacz w zeszycie znaczenie znaczenie następujących związków frazeologicznych:
Dziś przeniesiemy w krainę wyobraźni i marzeń.
Temat: W świecie marzeń i wyobraźni - oglądamy film "Cudowne dziecko - August Rush".
Dziś zaproszę Was na ucztę kinową. Poznacie cudownego chłopca, dla którego najważniejszym celem w życiu była realizacja własnych pasji i dążenie do tego, aby świat marzeń stał się jak najbardziej rzeczywisty. Mimo wielu przeciwności losu, mimo podcinania mu skrzydeł - on nie poddawał się. Można by rzec, że bujał w obłokach i marzył o niebieskich migdałach, ale tak jednak nie było.Jego niczym niepohamowana wiara w moc sprawczą marzeń uskrzydlała go i dzięki temu mógł rozwinąć skrzydła.
Pewnie zauważyliście, że w powyższym fragmencie podkreśliłam niektóre sformułowania. Są to związki frazeologiczne, które dotyczą właśnie tak ważnego elementu naszego życia, jakim są nasze marzenia i wyobraźnia.
Zanim przejdziecie do obejrzenia filmu, proszę o to, abyście wprowadzili się w poetycki nastrój za sprawą wiersza L. Staffa "Prośba o skrzydła".
Zastanów się, o jakie skrzydła prosi podmiot liryczny.
Teraz wytłumacz w zeszycie znaczenie znaczenie następujących związków frazeologicznych:
- pędzić jak na skrzydłach
- dodać komuś skrzydeł
- rozwinąć skrzydła
- podciąć komuś skrzydła
A teraz zapraszam na film pt. "Cudowne dziecko - August Rush"
Oliwier Bendryn 7c obecny
OdpowiedzUsuńMateusz Trocki 7c obecny
OdpowiedzUsuńPiotr Włodarski 7c obecny
OdpowiedzUsuńGosia S. obecna
OdpowiedzUsuńAnastazja O 7c obecna
OdpowiedzUsuńJakub N 7c obecny
OdpowiedzUsuńMaksym Wałczacki 7c obecny
OdpowiedzUsuńMichał Ocalewski obecny
OdpowiedzUsuńEliza Mikołajczyk obecna
OdpowiedzUsuńPaulina Raczkowska 7c obecna
OdpowiedzUsuńHubert Waszuk 7c obecny
OdpowiedzUsuńKuba Stawicki 7c obecny
OdpowiedzUsuńAleksandra Mularczyk 7c obecna
OdpowiedzUsuńTomasz C 7 c obecny
OdpowiedzUsuńoliwier zabielski 7c jestem
OdpowiedzUsuńRoksana Szafryk 7c obecna
OdpowiedzUsuń