Język polski klasa 7c - 30.04.20r.

Dzień dobry.

Dziś przeniesiemy w krainę wyobraźni i marzeń.

Temat: W świecie marzeń i wyobraźni - oglądamy film "Cudowne dziecko - August Rush".

Dziś zaproszę Was na ucztę kinową. Poznacie cudownego chłopca, dla którego najważniejszym celem w życiu była realizacja własnych pasji i dążenie do tego, aby świat marzeń stał się jak najbardziej rzeczywisty. Mimo wielu przeciwności losu, mimo podcinania mu skrzydeł - on nie poddawał się. Można by rzec, że bujał w obłokach i marzył o niebieskich migdałach, ale tak jednak nie było.Jego niczym  niepohamowana wiara w moc sprawczą marzeń uskrzydlała go i dzięki temu mógł rozwinąć skrzydła.

Pewnie zauważyliście, że w powyższym fragmencie podkreśliłam niektóre sformułowania. Są to związki frazeologiczne, które dotyczą właśnie tak ważnego elementu naszego życia, jakim są nasze marzenia i wyobraźnia.

Zanim przejdziecie do obejrzenia filmu, proszę o to, abyście wprowadzili się w poetycki nastrój za sprawą wiersza L. Staffa "Prośba o skrzydła".
Zastanów się, o jakie skrzydła prosi podmiot liryczny.

Teraz wytłumacz w zeszycie znaczenie znaczenie następujących związków frazeologicznych:

  • pędzić jak na skrzydłach
  • dodać komuś skrzydeł
  • rozwinąć skrzydła
  • podciąć komuś skrzydła
A teraz zapraszam na film pt. "Cudowne dziecko - August Rush"

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Logopedia - ćwiczenia artykulacyjne - 20.04.20r.

Logopedia - ćwiczenia artykulacyjne - 27.05.20r.

Logopedia - rozkład materiału