Dzień dobry. Dziś proponuję samodzielne wykonanie gwizdka. Sami się przekonajcie, ile frajdy jest z gwizdania na własnoręcznie wykonanym instrumencie.
Jak wykonać taki sprzęt:
Materiały:
gruby papier – u mnie tektura
słomka
nożyczki
czarny i czerwony marker, mazaki lub kredki
1. Z tektury wycinamy krążek wielkości około 5 cm. Można odrysować jeden krążek od drugiego lub odrysować od niewielkiego słoiczka. Na krążku tektury rysujemy kształt pingwinka: serduszko jako twarz, oczy, stopy i dla ozdoby dodajemy obwódkę.
2. Ze słomki odcinamy fragment długości około 4,5 – 5 cm. Z jednej strony słomkę spłaszczamy i ścinamy w dzióbek – to ten fragment słomki wibrując będzie wydawał dźwięk.
3. Teraz przy pomocy nożyczek i kciuka, jeszcze mocniej spłaszczamy ścięty koniec słomki.
Ściskamy i przeciągamy słomkę między kciukiem a otwartym ostrzem nożyczek tak jak wstążkę, by się zwinęła w sprężynkę. TO BARDZO WAŻNY ETAP PRZYGOTOWANIA GWIZDKA.
4. Na środku krążka, tam gdzie powinien być dziób pingwina, ostrym końcem nożyczek robimy otwór.
5. Do otworu wkładamy gwiżdżącą słomkę. I gotowe! Można brać się za gwizdanie
Aby zagwizdać bierzemy do ust ścięty koniec słomki i dmuchamy! To świetna zabawa Koszt i czas wykonania tego gwizdka logopedycznego sprawia, że każde dziecko uczestniczące w zajęciach logopedycznych może go mieć!
Jeśli gwizdek nie chce gwizdać, należy jeszcze raz przeciągnąć zaostrzony koniec słomki między kciukiem a ostrzem nożyczek.
Oczywiście warunkiem niezbędnym gwizdania jest właściwa siła wydechu oraz domknięcie warg tak, by strumień powietrze wprawił w wibrację słomkę.
Dzień dobry. Dziś poćwiczymy różnicowanie głosek ś - s. Na początek rozgrzewka: SA - SIA SO - SIO SU - SIU SE - SIE SY - SI ASA - ASIA OSO - OSO USU - USIU ESE - ESIE YSY - YSIY AS - AŚ OS - OŚ US - UŚ ES - EŚ YS - YŚ Powtarzaj starannie pary wyrazów: s ad - si ad ry s - ry ś s ennik - si ennik mi s ki - mi ś ki po s ada - po si ada ka s a - Ka si a
Dzień dobry. Dziś dzień zajęć on - line. O godzinie 11:00 zapraszam na wspólne ćwiczenie. Dziś kosmiczny dzień, a to dzięki za kosmicznej gimnastyce buzi i języka i podniebnym lotom wykonaną przez Was rakietą kosmiczną na ćwiczeniach oddechowych. Teraz czas na kosmiczną mowę z dźwiękami: s, z, c, dz. Przypomnijmy sobie, jak powinna wyglądać nasza buzia i język podczas wypowiadania tych dźwięków. Teraz uśmiechamy się szeroko, zęby trzymamy złączone, język zawsze za zębami i zaczynamy powtarzać: SA, SO, SU, SY, SE ASA, OSO, USU, YSY, ESE AS, OS, US, US, ES Oto materiał słowny na dziś. Na początku nie nazywaj obrazków całymi słowami, tylko pierwszymi sylabami. A teraz gra opierająca się o ten materiał; https://wordwall.net/pl/resource/1074836/logopedia/g%c5%82oska-s-wyrazy-nag%c5%82os-dopasuj-wyrazy-do-sylab Miłego ćwiczenia😍😍😍
Dzień dobry. Dziś porozmawiamy sobie o grupach społecznych. Najpierw krótki wykładzik😊 Każdy z nas jest członkiem różnych grup, które są istotnym elementem życia społecznego. Grupę definiuje się, jako zespół ludzi, między którymi wytworzyły się pewne więzi i stosunki społeczne. Biorąc pod uwagę kryterium formalności, wyróżnia się grupy formalne i nieformalne. Grupy formalne charakteryzują się sformalizowanymi stosunkami między członkami grupy. W takiej grupie panują bezosobowe, rzeczowe więzi, a jej członkowie są nastawieni na realizację konkretnych celów. Z kolei grupy nieformalne powstają spontanicznie i służą do zaspokajania potrzeb społecznych oraz psychologicznych. Grupy nieformalne rozwijają się niezależnie od grup formalnych – mogą powstawać wewnątrz lub poza nimi. Każda klasa szkolna na początku jest grupą formalną: 1a, 1b, 1c. Jednak po jakimś czasie spontanicznie przekształca się w grupę...
Komentarze
Prześlij komentarz